Markedsføringsindsatsen har til formål at øge turisternes kendskab til både de kendte, mindre kendte eller ukendte destinationer, hvilket vil give en samlet mærkbar effekt for hele Business Region Aarhus.

Kampagnerne foregår gennem fem oplevelsesprofiler indenfor friluftsliv, kyst og natur, historie og storby:

  • Park District (Randers, Syddjurs og Norddjurs), på norsk Opplevelsesregionen
  • Coast Lands (Hedensted, Horsens, Odder og Samsø), Kystlandet
  • Lake District (Hedensted, Horsens, Skanderborg, Silkeborg, Favrskov, Randers), Friluftregionen
  • Heritage District (Viborg, Silkeborg), Den historiske region
  • Aarhus

Den samlede fortælling skaber synergier i hele området og opbygger relationer til samarbejdspartnere på markederne og i Danmark.

Business Region Aarhus positionerer Aarhusregionen som en attraktiv destination i tæt samarbejde med VisitDenmark, VisitAarhusregionen og Kystlandet.