Gå til hovedindhold

Markedsføring skal kickstarte østjysk turisme

VisitDenmark har i samarbejde med VisitAarhus og Business Region Aarhus genstartet den østjyske markedsføringsindsats rettet mod de norske og tyske turister.

21. jun. 2020

Indhold

    Corona-pandemien har i tre måneder betydet lukkede landegrænser, og det har kunne mærkes i turismebranchen. Men for nylig åbnede grænserne bl.a. fra Norge og Tyskland. Derfor igangsætter VisitDenmark, VisitAarhus og Business Region Aarhus nu en række markante markedsføringskampagner for at bidrage til at sætte gang i turismen i kølvandet på Corona-krisen. Kampagnerne skal få de internationale turister fra Norge og Tyskland til igen at tage til Østjylland for at opleve de mange attraktioner og naturoplevelser.

    I kampagnerne er der fokus på de mange muligheder, som Østjylland rummer for fordybelse og fællesskab. Det er konkret udformet i kampagnespor, hvor nogle henvender sig til par og venner, som vil opleve Aarhus som storby og mærke regionens historiske vingesus, mens andre kampagnespor appellerer børnefamilier, som vil opleve friluftslivet, østjyske attraktioner og kystlandet.

    Fakta om indsatsen 

    Hjemmesiderne for det det norske og tyske marked kan findes her:

    Sidst opdateret: 26. september 2024